PETRA


Petra alltså... hon är en C-ponny som nu hunnit bli hela 21 år.
Hon är min sköthäst och har varit i ungefär 4 ½, sedan den 27 december 2006. 
För då fyllde jag 10 år, och 10 år måsta man vara för att få bli skötare.
Nu ägs hon inte av ridskolan längre, men står kvar där av olika inledningar.. vilken jag är väldigt glad över!

Hennes favoritsysselsättningar är väl att äta, vilken syns väääldigt mycket på hennes mage.. även att hoppa tycker hon är roligt och vissa gånger kan det gå lite väl fort!
Hon tycker även att bli kliad är väldigt skönt, speciellt nu på sommaren.

Vi har hunnit med både det ena och det andra tillsammans, hon är den jag ridit mest på ridlektionerna och vi har tävlat några klubbtävlingar tillsammans.
Vi har tävlat både hoppning och dressyr, men det är absolut hoppningen Petra tycker är roligaste!
Tävlingarna har gett väldigt blandade resultat, jag har åkt av på tredje hindret en gång... men vi har också vunnit.
Dressyren har gått helt okej den också, där har vi en andraplats som bäst.
Men det är absolut inte placeringar som betyder mest, vi har haft roligt och det är det viktigaste!

Petra har stått på ridskolan ett bra tag nu, och trivs väldigt bra där. Mot dom småa barnen är hon väldigt snäll och försiktig medans hon med dom mer vana taggar till lite mer.
I hanteringen är hon som en dröm, verkligen super duper snäll.
Hon är helt enkelt bäst! ♥

Det finns mycket mer att berätta, men nu ska jag inte tråka ut er mer utan bjuder på bilder istället!


Foto : Sandra Granlund, http://dkrsryttare.blogg.se/





Foto : Olivia Forselius



Gör fortfarande väldigt gärna länkbyten!

 

Trackback
RSS 2.0