HASTNET.SE

  

HÄSTNET.SE, där kan jag sitta och drömma mig bort flera timmar i sträck om jag inte har annat för mig.
Även om jag inte alls ska köpa häst, inte ens i närheten, så är det som sagt kul att drömma.
Jag kollar inte heller på hästar som enbart skulle kunna passa mig om jag skulle köpa ponny/häst nu (då alltså en D-ponny eller häst) utan jag kan absolut även sitta och kolla på B-ponnysar.

Tänk om man ändå hade haft det som många småbarn faktiskt har det nu när man var sådär runt 8 år, för så små är ju faktiskt några av dom man ser ute på tävlingar nu. Ha föräldrar som köper hästen, betalar allt, i viss mån även tar hand om hästen, och få chansen att börja rida och tävla så tidigt.
Nu säger jag inte att alla har det så utan självklart så finns det undantag, om man kämpar på och verkligen tar hand om hästen och hjälper till så ser jag absolut inga problem med det.

Men det som är absolut roligast är nog ändå att kolla på hästar som skulle passa mig om jag skulle köpa häst imorgon. Att drömma sig bort och fantisera om "kommande" tävlingar på hästen som man hittat, hur man åker och provrider - drömmarna kan bli många.


Att till exempel kryssa i att dom dyraste hästarna ska visas överst är också något som är väldigt spännade, för det finns verkligen sjukt dyra och fina hästar och ponnyer.
Jag gillar även att kolla runt på begagnad utrustning oftast finns det även där väldigt mycket fina saker - oftast inte alls mycket använda. Där kollar man ju oftast på någonting som är närmare verkligenheten än om man jämför med när man sitter och kollar på hästar för fler hundra tusen.

Alltså en stor hiss till http://hastnet.se/, en super bra säljsajt för allt som har med hästar att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0