FOTO-UTRUSTNING

Att fota är alltså något som jag tycker är super roligt, och ännu roligare blev det när jag fick min sytemkamera i juli denna sommar om jag inte minns fel?
Jag har alltså en Nikon D3100 och den är jag väldigt nöjd med. Den är precis på rätt nivå för mig, inte för avancerad eftersom jag inte är npgon proffsfotograf direkt.
Anledningen till att jag valde en Nikon är helt enkelt eftersom jag trivs bäst med Nikon-kameror. Innan jag köpte min egna har jag fotat med kompisars kameror, både Nikon och Canon, men har alltså trivts bäst med Nikon.
Den används då mest till att fota hästar och det funkar den bra till, har faktiskt inte testat att fota på så mycket annat. Jag har även fotat lite blommor och annat i naturen, vilken den också funkar till.

Till kameran har jag 2 stycken objektiv ett som följde med kameran
- Nikon AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR
och ett annat som vi köpte till
-Nikon AF-S DX 55-200 mm f/4-5.6 VR

Det korta objektivet använder jag i princip aldrig, dom gånger det har används är när mamma varit med och fotat eftersom hon absolut inte vill fota med det längra.
Det andra objektivet tycker jag däremot väldigt mycket om, inte för långt och otympligt men ändå inte för kort - alltså helt perfekt! Det är absolut ett objektiv jag rekomenderar till att fota hästar med, ska man fota på en hopptävling så kan man oftast fota alla hinder på banan från ett ställe.
  
bilder från google.
Utöver kamerahus och objektiv har jag inte så mycket mer fotoutrustning, en kameraväska och sedan det nödvändiga. Såsom laddare och USB-kabel, men med åren hinner jag säkert samla på mig mer.

Tänk ändå, för bara något år sedan var det faktikst ytterst ovanligt med systemkameror - nu däremot tycker jag var och varannan familj har en. Men det är väldigt förståerligt, fotograferingen blir så mycket roligare med en systemkamera!


Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Okej, jag har väl råkat tagit bort den.

2011-10-30 @ 09:12:10
URL: http://malinottenback.blogg.se/
Postat av: johanna sällström

Jag har frågestund på bloggen så fråga gärna nåt:)



jsjumping.blogg.se

2011-10-30 @ 09:44:49
URL: http://jsjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0