Första dagen på gymnasiet

Dagen ser ut som följer: 

Klockan ringer 08.00
...jag ska helst vara uppe direkt, men jag räknar med cirka 08.10
2 timmars fix, kläder/hår/smink + äta frukost
Gå till bussen, som nu finns 2 minuter härifrån - åka buss 10.20
11.30 ska jag befinna mig i aulan på Bromangymnasiet
Upprop, säga ja när mitt namn läses upp

Sen tror jag att jag är klar, då ska jag alltså bara ta mig hem igen. Inser när jag skriver detta hur skumt det faktiskt låter, jag ska fixa mig i två timmar för att åka till gymnasiet och säga ja... 

Jag har alltså valt att gå samhälle. Mitt val av gymnasielinje var egentligen väldigt enkelt - jag har ingen aning om vad jag vill bli "när jag blir stor" och därför var ett högskoleförberedande program ett måste. För mig känns natur som alldeles för mycket plugg, jag är inte särskilt intresserad av varken ekonomi eller teknik och absolut inte av estet. Jag kan varken sjunga eller måla, helt enkelt ett väldigt stort nej. Kvar fanns då samhälle, vilket passar mig väldigt bra. Om jag imorgon skulle behöva välja ett yrke jag ska jobba med för resten av livet skulle det bli journalist, sportjournalist. Därför är samhälle perfekt och till tvåan kan jag välja inriktningen media. 

Åh, jag saknar min gamla klass - 9B... imorgon kommer det finnas en annan klass som är "min". 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0