Märkeshysterin

Detta med märkeskläder och märkesutrustning är något som har brakat loss ordentligt under dom senaste åren. Är det bra och roligt eller borde det aldrig ha hänt?
Det är alltså under dom senaste åren som dessa märken har kommit fram, för några år sedan var märken inte något som var viktigt överhuvutaget. Åkte man på tävling då hade dom flesta vita schabrak - alla såg i princip likadana ut. Åker man däremot på tävling idag har dom allra flesta ekipage märkesutrustning, och är det ens någon som använder ett vitt schabrak så är den oftast väldigt ensam. (Nu pratar jag självklart om hopptävlingar.)

Jag tycker att detta med märken är posetivt, om det inte går till överdrift. Många av dessa produkter är väldigt snygga, men det kan även "ickemärkessaker" vara. Man ska inte döma ett ekipage efter utrustning, och man blir absolut inte en bättre ryttare tack vare att man bär dyra saker.
Sjävlklart är det ändå väldigt roligt att det nu finns större möjligheter att matcha. Hade jag haft pengar, och en egen häst så hade jag absolut köpt märkessaker. Men då inte beroende på att det är just märke, utan för att jag tycker att det är väldigt snyggt.

Alltså tycker jag att denna utveckling är posetiv, man kan numera lätt sticka ut på en tävlingsplats (eller kan man det, kanske om man har vitt schabrak?) och många av märkena har otroligt snygga produkter. Men det ska inte gå till överdrift eller bli ett måste, då blir det negativt.

  

Kommentarer
Postat av: Noomie

Intressant och bra skrivet inlägg! :)

Min kompis, som tävlade väldigt mycket för bara kanske 2-3 år sedan, innan hon var tvungen att ta bort sin häst blev chockad när hon hängde med mig till Sharpman och såg alla märkesgrejor som kommit. Så det har verkligen gått snabbt!

2012-02-02 @ 22:24:07
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Madde





håller med lite där. jag är en som gillar att köpa märkesutrustning om den är snygg och har en bra funktion osv . märken är roligt :)



sv: tack så

mkt.

2012-02-05 @ 14:59:39
URL: http://maddesalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0