Ridlektion, 13 februari

Dagens ridlektion kommer jag kunna leva länge på. Som jag anade så var det Lina jag skulle rida - men, när jag nästan var klar med henne visade det sig att Linnéa som skulle rida Casper idag hade egen häst. Även om Lina är en väldigt trevlig häst så passar nog jag och Casper ihop mycket bättre, jag tycker verkligen att han är super rolig att rida. Jag var alltså inte seg med att byta... (a)

Det var alltså Casper som jag red, och vi hade hoppning. Det gick verkligen bra, Casper hoppade allt och jag känner att jag har börjat lära mig att rida honom nu. Jag har helt enkelt börjat hitta alla knappar. Innan har jag ibland haft problem med att använda hjälperna på rätt sätt när han antingen blir för stark/pigg eller oftast när han blir slö. Idag satt i princip allt däremot. Nöjd med min ridning och SUPER nöjd med Casper.
Jag måste även tala om att jag höjt mitt "höjdhoppningsrekord" rejält idag. Hoppade runt metern på en liten studs (ett litet,litet hinder framför det större), innan har mitt "rekord" varit runt 80 cm. Höjden spelar väl egentligen ingen roll, men ändå väldigt roligt att notera.
Vi avslutade med en liten bana, kan "rita" en paintbild och visa antingen senare ikväll eller imorgon.
Underbara Casper! ♥

Kommentarer
Postat av: Marit

Du hoppade faktiskt 1.10 :)

2012-02-14 @ 00:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0