Vad har jag gjort innan ridsporten?

Innan jag började med hästar och ridning hann jag med att testa andra sporter fotboll och friidrott.
Ridning började jag alltså med när jag var ca 8 år, fotboll höll jag på med ett bra tag medans friidrotts"karriären" var betydligt kortare. Några år höll jag på med både ridning och fotboll, men tiden räckte inte riktigt till och då var det ett väldigt enkelt val. Självklart var det ridning som jag ville fortsätta med. 

Att friidrottskarriären tog slut så fort har en självklar förklaring. Jag var helt enkelt inte alls duktig på det, rent ut sagt dålig. Men jag kämpade på ett litet tag iallafall och har en stor pokal från ett klubbmästerskap. Pokalen fick man om man deltog i alla grenar (tur det, annars hade jag aldrig fått den), för mig var det en stor bedrift att enbart göra det.
Ett "roligt", eller snarare väldigt pinsamt tillfälle var just under det där KM:et, i grenen 800 meter, om jag minns rätt. Det kan ha varit lite kortare/längre också. När jag hade halva sträckan kvar, så plockade tränaren ihop målgången, stängde av tidtagaruret och var på väg därifrån. Då hade alltså alla deltagare gått i mål förutom jag.
Mamma fick då skynda sig att springa ikapp henne och tala om att jag fortfarande sprang.
Min tid ifrån denna gren är därför lite oklar... ;)

Hedersplats!

Fotboll har jag alltså också spelat och det tyckte, och tycker fortfarande är väldigt roligt. Jag var även betydligt bättre på fotboll än jag var på friidrott. Jag spelade alltså i ett x-antal år, men när jag blev mer och mer intresserad av ridning så gick det före. Jag spenderade så mycket tid på ridskolan att fotbollen inte hanns med, valet är absolut inte någonting som jag ångrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0