2011 - HUR VAR DET EGENTLIGEN?

Jag kan inte beskriva 2011 på något speciellt sätt.
Petra blev ännu en gång såld - och flyttade denna gång ifrån ridskolan på heltid. Den förra ägaren hade henne enbart på sommaren så resten av året bodde hon på ridskolan.
Jag har ännu inte varit och hälsat på henne och jag saknar henne så mycket att det inte spelar någon roll vad jag skriver här. Jag ska ta mig till henne innan jullovet är slut!
Innan hon flyttade hann vi ändå med rätt mycket, red henne på ridlektion i princip hela våren. Myste och kliade gjorde vi en hel del också - det bästa hon vet (förutom mat...). Den ponnyn har betytt enormt mycket för mig och hon kommer föralltid vara kvar i mitt hjärta.
sista ridturen innan flytten :')


Efter det att hon flyttade har jag haft lite svårt att hitta en häst som jag verkligen tycker det är kul att rida. Självklart är det alltid kul att rida, men ingen har haft det speciella som Petra hade. Det är något som jag känner har börjat komma lite smått med Casper nu. Har ju ridit honom nu under vintern och det har funkat bra och "det där lilla extra" börjar smyga sig på.
Men ingen, absolut ingen kommer bli så speciell som Petra var och fortfarande är!
jag och Casper på julklappshoppning

På ridfronten har det alltså varit lite hackigt, men nu börjar det "komma igång igen" och nu kör vi för fullt under 2012. Jag ska bli säkrare inom hoppningen, vilket jag börjar känna med Casper nu. Förut tyckte jag 70 cm var högt, men det känns faktiskt nästan lågt nu.
Jag ska utvecklas som ryttare överhuvutaget och jag har lovat mig själv att jag ska vara med på Buscupen och KM mer än jag varit dom senaste åren.

Som sagt tycker jag inte att 2011 har inneburit något speciellt utöver Petra, året har flygit fram och jag kan inte fatta att det redan är 2012.
Skolan har flytit på bra och jag är nöjd med betygen jag fick till jul. Tycker jag har skött plugget helt okej, men hade självklart kunnat plugga på mer till något prov eller skrivit någonting extra på någon uppsats.
Men på det stora hela är jag nöjd.
Vardagen med kompisar och familj har också flytit på, några småbråk med både familj och vänner men allt har retts ut relativt snabbt.


Jag är nöjd med mitt 2011, men det finns ingen höjdpunkt. Den höjdpunkten ska infinna sig under 2012 och jag ska ha något väldigt roligt och spännande att berätta om i nästa årsberättelse.
Nästa år är det gymnasie och flytt till Hudiksvall som gäller. Jag ser verkligen fram emot att börja gymnasiet, skönt att börja om med något nytt efter 9 år i grundskolan.
På hästfronten tror jag att det kommer flyta på som normalt. Jag ser gärna några förändringar - men då bara posetivt, något roligt och spännande.
Vi får helt enkelt se vad som händer, jag ska hålla ut med bloggandet så ni kan följa mitt år här på bloggen.
/VICTORIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0