Dressyrlektion med Casper

Idag red jag alltså den första ridlektionen för terminen, dressyr på Casper.
Vi red mycket för att få hästarna med oss ordentligt, för att verkligen få dom dit vi ville. Vi fick rida ordentliga hörnpasseringar, lite skänkelvikningar och sedan red vi några varv på mitt volten i båda galopperna.
Kändes som en väldigt bra första ridlektion när framför allt vi ryttare har haft en paus på några veckor, (jag har ju ridit Myggan tre gånger, men ändå) hästarna har ju gått lite aktiviteter även under lovet - men som sagt, en väldigt nyttig ridlektion!

Casper kändes faktiskt fin, så bra har han nog aldrig gått med mig i dressyren förut. Har egentligen inte ridit honom mycket alls och då lite mer hoppning än dressyr. Men efter ett tag fick jag honom med mig och då flöt i princip allt på bra.
Speciellt i galoppen kändes han fin i slutet, han låg kvar och väntade jätte bra även om jag lättade i handen. Jätte skönt för han brukar kunna småöka lite mer och mer annars.
Elin och Casper i somras. Jag måste fota nya bilder på honom!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0