Hästböcker

När jag var mindre läste jag en bokserie som handlade om Klara.
Jag var helt fast vid böckerna och hela serien står nu i min bokhylla eller ligger ute i förrådet. Följde serien slaviskt och köpte den nya boken så fort den kom ut. Helt underbara böcker och jag rekomenderar dom verkligen. Jag läste en av böckerna för bara ett halvår sedan och tyckte fortfarande den var bra!


Det har ju även kommit ut en film om Klara. Men jag tycker tyvärr inte att den är basserad på böckerna överhuvutaget, det saknas alldeles för mycket. Det skulle nog ha delas upp i flera olika filmer i stället eftersom det är väldigt många böcker - ungefär som med Stallkompisar.
Det första jag reagerade på var "Hallå, Star ska vara GRÅ"?, fånigt egentligen men detaljerna gör väldigt mycket. Till exempel har Klara lockigt hår och Jonte är blond i böckerna.... Filmen i säg är absolut inte dålig - men den blir tyvärr dålig i jämförelse med böckerna.
        
/Victoria

Kommentarer
Postat av: guustav

härligt att nosgrimman sitter snätt på bilden från filmen...

2012-01-06 @ 20:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0