Hur kommer man på saker att blogga om?

Hur gör man egentligen för att dag efter dag, månad efter månad, år efter år skriva ett x-antal intressanta inlägg... varje dag?
Detta är något som vi bloggare, spelar ingen roll om bloggen är stor eller liten, måste försöka lista ut svaret på. Jag har inte funnit svaret än, men jag försöker att komma på det. Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av dom som drivit sina bloggar i flera år och har haft en bra uppdatering hela tiden.
Jag har bloggat i ungefär ett halvår och jag tycker vissa dagar att det är hur svårt som helst att komma på idéer. Kanske är det ändå lättare att driva en blogg om man har några tusen läsare? Har man inget att blogga om - svara på fråger från dina bloggläsare, ställ en fråga till dom, eller dra helt enkelt igång en frågestund.
Fast eoförsig måste man säkerligen uppdatera flera,flera gånger om dagen för att behålla dom där tusen läsarna så det kanske inte blir så mycket lättare ändå?

Dom som driver dessa stora bloggar har ju även dom någon gång börjat noll och arbetat sig uppåt. Detta är något som vi "små-bloggare" borde se som en stor inspirationskälla för att fortsätta kämpa - inte trycka ner dom som jobbat hårt, enbart pågrund av avundsjuka. Alla dom elaka kommentarer som skrivs till dom större bloggarna tror jag beror på just det, avundsjuka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0