Om mig själv - används till bildlänken i menyn

Jag, som driver denna blogg heter alltså Victoria Mickelsson. Mitt fullständiga namn är Erika Viola Victoria Mickelsson, därav bloggnamnet. Jag är 15 år och går i 9:an, börjar på gymnasiet till hösten och har då sökt samhälle som första val.
Som person är jag oftast glad och snäll (standard när man ska beskriva sig själv!). Med personer jag inte känner kan jag vara blygare än blygast, lär man sedan känna mig så försvinner det med en gång - då pratar jag som aldrig förr.
Jag tycker att det är jätte svårt att berätta om mig själv som person, men eftersom detta är en blogg inriktad mot hästar så berättar jag om mig själv som hästmänniska istället.

Hästar och ridning har jag hållit på med i ca 7-8 år. Min ridkarriär började på en liten shettis vid namn Dawida. Jag såg henne i en hagen och blev i princip störtförälskad.
Mamma pratade då lite med dom som ägde henne och jag fick börja rida henne någongång i veckan, överlycklig tjej!
Efter kanske 2 år kunde jag tyvärr inte rida henne längre, Dawida var en liten shettis och jag växte tråkigt nog ur henne. Jag var helt fast och ville självklart inte sluta rida så istället började jag rida på ridskola, Delsbo kör- & ridsällskap. Där är jag fortfarande kvar och trivs hur bra som helst.
En favorithäst har jag haft där, självklart har jag tyckt om flera men det finns verkligen en speciell, Petra. Mer om henne finns om man letar lite här på bloggen. Petra blir/är 22 år iår och förra året gick hon välförtjänt i pansion från ridskolan så hon står tyvärr inte kvar på stallet längre.  Efter att ha varit skötare på henne i 5 år fick vi en bra kontakt och jag lärde mig att rida henne efter några år, i början var jag endast rädd för henne men bestämde mig för att det var henne "jag ville ha". Envis redan som 9-10åring!
Nu rider jag alltså fortfarande på ridskola 1 gång i veckan, hästen jag rider mest nu heter Casper. En svart storhäst som är jätte rolig att rida och även riktigt trevlig när man hittar knapparna.
Jag rider även en liten C-ponny, Myggan, ungefär 2 gånger i veckan - det varierar lite. Henne har jag ännu inte ridit så många gånger, men även hon är trevlig att rida. Väldigt snäll och ställer upp på det mesta!
Dessa är  dom hästar som mest kommer att synas på bloggen, självklart dyker även många av dom andra ridskolehästarna upp. 
Petra, hon har alltid en speciell plats i mitt hjärta!♥ Foto: Olivia  
Casper♥

Mitt andra stora intresse är att fotografera. I somras fick jag en Nikon D3100 som jag verkligen är super nöjd med.
En perfekt kamera för mig som ännu inte har fotat så mycket. Till den har jag kitobjektivet, Nikon AF-S DX 18-55 mm + ett Nikon AF-S DX 55-200 mm, det sist nämnda är det som jag allt som oftast använder.
Jag fotograferar det mesta, men självklart så blir det mest hästar. Jag fotar enbart på hobbynivå och skulle någon vilja ha bilder på sig själv som jag har fotat, säg bara till. Jag tycker enbart att det är kul!
Det som jag tycker är absolut roligast att fota är hoppning, helst hopptävlingar. Terrängbanan som finns i Delsbo är också helt underbar att fota på, det blir så härliga bilder!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!



Skicka gärna in en bild till vår HOT or NOT till [email protected]. Du kan läsa mer om den på vår blogg under kategorin HOT or NOT.



Kram, Emelie :)

2012-01-26 @ 20:41:47
URL: http://jedressage.blogg.se/
Postat av: Paulina

Sv: Åh vad du är snäll! Tack så jättemycket :)

2012-01-26 @ 21:05:04
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Tania Aalto

sv: Tack, vad roligt att höra! :)

2012-01-26 @ 21:34:46
URL: http://stensholmen.wordpress.com
Postat av: Johanna -11 år hästblogg!

Va roligt,då har vi samma kamera!:D

2012-03-10 @ 06:53:25
URL: http://ungallroundryttare.blogg.se/
Postat av: alexandra

Grymt fina bilder tar du ju verkligen! :D

2012-08-14 @ 19:53:11
URL: http://gonnalivemylife.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0