Ridlektion på Casper, 16/1

Igår red jag lektion på Casper, tillräckligt med inlägg igår så det får komma upp idag istället. Vi hade iallafall dressyr/markarbete, dressyr med bommar helt enkelt.
Syftet var att hålla koll på bogarna och vara väldigt noga med våran egen vikt. Väldigt nyttig övning för mig och även för Casper eftersom hans höger bog är hemskt svår att få koll på, jag har även då och då lätt för att lägga vikten åt fel håll.
Förutom att Casper flöt iväg några gånger och i början var väldigt stark tyckte jag lektionen flöt på helt okej. Inte något helt fantastiskt insats av mig - men mitt i mellan.

Casper gick riktigt bra korta stunder då jag verkligen hittade knapparna. Har ju inte ridit Casper så värst mycket så dom korta stunderna blir nog längre och längre.
I slutet skulle vi galoppera några varv runt fyrkantsspåret och då vet jag inte riktigt vad som flög i honom. Helt från igenstans kom det en fin liten bakutspark, inget allvarligt dock.
Han tyckte nog helt enkelt att det var skönt att få "galoppera av sig" litegrann under lite (verkligen lite) friare former. Men jag är alltså på det stora hela nöjd över lektionen.
Casper i somras.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0