Har vi spårat ur?

Kolla på till exempel en bra modeblogg, vad innehåller den? 
- Vad man gör under dagen, dagens outfit och ibland kanske något inlägg om en åsikt man har. 

Kolla sedan istället på en bra hästblogg, vad innehåller den? 
- Dagens outfit, ridbilder, åsiktsinlägg x1000, ännu mera bilder, många inlägg ska det vara. Däremot inlägg om vad man har gjort under dagen anses många gånger tråkiga... 

Varför är det egentligen såhär, varför ska vi hästmänniskor göra det så krångligt. Från början var bloggarna till för att använda ungefär som en dagbok, fast man delade med sig av den på internet. Nu för tiden ska en bra hästblogg innehålla så väldigt mycket mer. Jag tror att det beror på att det finns så otroligt många hästbloggar att välja mellan. Nu är ju inte jag så väldigt insatt i "modeblogg-världen", men jag har fått för mig att det finns färre större sådana. Av dom jag läser/har läst, så är dom så otroligt mycket mer okomplicerade. 

Vill man komma någonvart, om man vill bli en stor hästbloggare så måste bloggen innehålla många olika saker. Jag själv läser inte bloggar som bara skriver om dagens ridpass, utan jag vill ha en salig blandning. Vi har nog helt enkelt blivit bortskämda. Det finns väldigt många riktigt bra hästbloggar med många bra och intressanta inlägg per dag, det finns helt enkelt ingen anledning till att läsa bloggar som inte har det. 

Åsiktsinlägg är mitt, och jag tror många är med mig, absoluta favoritinlägg att läsa (och faktiskt också att skriva..). Det skapar väldigt många gånger också "debatt" i kommentarsfältet, vilket jag tycker kan vara intressant och läsa och vilket också säkert är roligt för bloggaren själv. Åsiktsinlägg tycker jag gör bloggen mer personlig, vilket gör att jag vill stanna på bloggen. Att läsa en blogg utan personlighet är enligt mig riktigt tråkigt. Att bloggen har en personlighet betyder inte för min del att det måste finnas en massa bilder på personen i fråga, det är texten som ska skapa personligheten. 

Självklart ska inte en blogg innehålla bara åsiktsinlägg, men det ska vara en bra blandning. Därför läser jag ingen modeblogg dagligen, jag tycker inte den blandningen finns där. Vi hästmänniskor ligger där ett steg före, hästvärlden har intressantare bloggar med en bättre blandning. Det ska vi vara stolta över, även om vi kanske har gjort det lite väl krångligt... 

Bilden har ingenting med texten att göra.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Svar: Ja annars blir jag lite besviken ;)

Tack så jättemycket! :D Du har själv en väldigt bra och intressant blogg.

Hoppas att du kommer fortsätta att läsa och kommentera min blogg.
Kram

2012-07-20 @ 20:51:42
URL: http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se
Postat av: Olivia, Dressyr-Fån

Hehe, faktiskt inte min kamera det är min kompis x)
Urfin blogg!! :):)

2012-07-20 @ 21:16:20
URL: http://thewaytosuccess.blogg.se
Postat av: Matilda

sv: Tackar :D allt bra med dig?

2012-07-20 @ 21:47:10
URL: http://matildabaremo.blogg.se
Postat av: Jossan & Stina - LJUSDALSRYTTARNA

Läser du våran? ;)

2012-07-20 @ 21:53:34
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se
Postat av: Olivia, Dressyr-Fån

Sv; i Halland, är väl bortskämd x) EN MYGGA ÄR ALLTID EN MYGGA FÖR MYCKET!!!

2012-07-20 @ 21:55:21
URL: http://thewaytosuccess.blogg.se
Postat av: Olivia, Dressyr-Fån

Sv; Jag har faktiskt ett par bett så någonstans måste de ju finnas x)

2012-07-20 @ 22:23:17
URL: http://thewaytosuccess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0