Ridturen

Klockan 10 i morse var jag på plats hos Madde och Hilma. Jag var faktiskt inte alls så trött som jag hade väntat mig, det börjar jag känna av mer nu på kvällen. Fixade iordning Athena och sedan red vi iväg. Vi red faktiskt en runda som jag aldrig hade ridit förut, men den var trevlig. 

Hästarna skötte sig, som vanligt, super bra. När vi red förbi några hus så reagerade helt plötsligt båda hästarna och hoppade åt sidan. Vi trodde först att dom fjantade sig, men sedan upptäckte också vi "faran". Ungefär 50 grisar dök plötsligt upp ur skogen, i den hage som vi trodde var tom - inte konstigt att hästarna reagerade. Grisarna verkade väldigt sällskapliga och hade nog mer än gärna följt med på turen dom också. Så är det att bo på landet. 

Det var iallafall väldigt mysigt att rida så "tidigt" på morgonen. Det var väldigt fint väder, men det hade inte hunnit bli för varmt. Hade inte bromsarna funnits så hade ridturen varit helt perfekt, men nu gör dom ju tyvärr det. Jag och Hilma klarade oss väldigt lindrigt undan, det var hästarna som fick ta hela smällen. Äckliga bromsar... 

Ännu en bild på en lerig Athena, måste verkligen ta med kameran dit någon dag! 


Kommentarer
Postat av: Zandra Svensson

SV; Tack! Vad roligt att höra! Tycker din blogg är väldigt stilren och prydlig, mycket fin! Ha en bra kväll! :)

2012-07-20 @ 00:33:55
URL: http://zwensson.blogg.se
Postat av: Amanda ♥

Jättefin blogg :) Va gärna med i min bloggtävling där du har chansen att vinna en bild på ditt djur ritad av mig!
/ Amanda - wixiepixie ♥

2012-07-20 @ 02:24:16
URL: http://wixiepixie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0