Sovmorgon

Nu är jag vaken, klockan 13.28 (fast vaknade faktiskt vid 13.00...) 
Var iväg med lite kompisar igår och blev kvar en bra bit in på natten. Dom tältade och sov alltså kvar, men tanken var att jag skulle måla så fort jag vaknade idag - tack vare (!) ett dåligt väder, med regn då och då så är det inte fallet. Tänk om jag hade vetat det går, då hade jag nog befunnit mig på stallet just nu. 

Det är vid sådana här tillfällen men verkligen inser hur underbart det är med sommarlov. Att ha möjlighet att vara med kompisar i princip hur länge som helt och sedan ta en lång sovmorgon dagen efter, sjukligt underbart! 

Detta blir ändå inte en helt stallfri-dag eftersom jag hjälper till att sätta igång Evita. Igår fick hon en vilodag för att jag hade väldigt fullt upp iallafall, det betyder att hon måste gå idag. Så någongång under eftermiddagen bär det av ner till stallet för att ta en promenad med henne. Hoppas verkligen att det är uppehåll då!
Jag och mysiga prickponnyn förra sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0