Föreläsning - Anna Nordin

I lördags var jag alltså på föreläsningen med Anna Nordin. Föreläsningen var verkligen jättebra och jag tycker att alla som har chansen att lyssna på henne absolut ska göra det!

Först berättade hon om sig själv och hennes resa, verkligen super intressant att lyssna på. Sedan blev det mer inriktat på oss som var där, hur man skulle göra för att sätta upp mål. Hur man skulle göra för att komma till målet/målen och även hur man skulle belöna sig när man väl nådde målet. Vi fick ett häfte där vi skulle fylla i lite sådant och även vart vi stog i nuläget. Intressant att fundera på och någon kväll ska jag sätta mig för att fylla i häftet ordentligt.

En av sidorna bestod av att man skulle fylla i både positiva och saker som man behövde träna på med sin ridning, både mentalt och fysiskt. Man skulle även skriva ner saker som man själv, eller andra kan säga efter ett mindre lyckat ridpass. Att komma på positiva saker om sig själv tycker jag är supersvårt, men egentligen är det väldigt bra att sätta sig och tänka efter. Man ska tänka positivt!

Jag blev verkligen inspirerad för att fortsätta kämpa på, även om det går tyngre någon dag. Att sätta upp mål och verkligen nå målen är något jag ska börja med. Både mål flera år framåt i tiden, men också mål inom bara några månader. Detta gäller inte bara hästlivet utan också livet utanför hästarna, i skolan till exempel.
Alltså, en super bra föreläsning och jag rekomenderar alla att lyssna på Anna, om chansen skulle finnas!

Dessa mål var dom vi skulle fundera över, det var faktiskt intressant att verkligen tänka på vart jag vill vara om till exempel 2-3 år...



Mina mål tar jag och skriver om en annan gång.


Kommentarer
Postat av: Tove O

Jag kunde tyvärr inte gå på föreläsningen, men har ju haft Anna på Rid&häst och hon var verkligen superduktig! :)

2012-03-19 @ 12:11:35
URL: http://lillatoove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0