Dressyr eller Hoppning?

Dressyr eller hoppning? Vad är roligaste, mest spännande och roligaste att kolla på?
För min del beror det helt på, vad jag känner för just den dagen och även beroende på vad man gör.

När det gäller vad jag helst rider själv så måste jag nog svara hoppning. Det är något som har kommit mer och mer sedan jag började rida Casper, tidigare har jag även bara tyckt om att hoppa lägre höjder. Casper har verkligen gett mig ett självförtroende i hoppningen som jag inte har haft förut, därför tycker jag att det är ännu roligare att hoppa nu. Men även om hoppning är den knappa favoiten så tycker jag även om dressyr. Får man in flytet i dressyren så att det verkligen känns som att man jobbar med hästen och det känns enkelt, då är det riktigt, riktigt roligt! Så jag har egentligen inte någon självklar favoritgren, men hoppning slår lite högre.

Ska jag välja vad som är roligast att kolla på så är däremot svaret glasklart, hoppning. Dressyr kan jag kolla på en kort stund, något enstaka ekipage, sedan tycker jag att det blir långtråkigt. I dressyren så gör alla hästar samma sak, i dom allra flesta fall händer det ingenting annorlunda. I hoppningen händer det i princip någonting nytt och spännande för varje ekipage som kommer in. Det finns helt enkelt saker som kan gå fel, det gör det ioförsig även inom dressyren, men det syns ju inte direkt lika mycket som inom hoppningen. Det är absolut mer spännande att kolla på hoppning än vad det är att kolla på dressyr.

Jag måste även säga att jag tycker att det är väldigt roligt att det nu är framgpngar för både svenska dressyr- och hoppryttare på elitnivå. Rolf-Göran Bengtsson är självklart förebilden!


Kommentarer
Postat av: Sandra

hahaha fast det beror ju på om det är dressyr som det brukar eller dressyr som på tävlinarna vi har haft i helgen.



Måste ändå säga att dom har varit ganska underhållande ;P

2012-05-06 @ 15:49:03
URL: http://dkrsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0