Första avramlingen på Casper - Check!

Nu var även det avklarat, det kan nog ha varit en av mina stiligaste avramlingar hittills. Landade så graciöst på fötterna - men tyvärr fick jag ändå en lite halft mosad näsa...

Vi hoppade bana och på väg mot det andra hindret red jag precis som jag vet att man inte kan göra på Casper - jag släppte iväg honom, det gick fort och utan tryck. Casper gjorde rätt i att stanna och jag var påväg att flyga fram över halsen. Men som den gentleman han är tyckte inte Casper att det var någon bra idé utan slog upp med huvudet och såg till att jag istället landade på fötterna brevid honom istället, tack! Jag tror faktiskt att jag hade gjort illa mig mer om jag hade fortsatt rakt fram. En mosad näsa är ändå inte så illa.

Efter denna händelse började vi helt enkelt om på banan. Jag var efter åkturen lite omskakad och osäker så det blev ett stopp på det första hindret. Jag bestämde mig sedan för att det var slut med stannadet för idag och jag red ordentligt, på det sätt som man behöver rida Casper på - och mycket riktigt, det blev inget mer stopp under dom 2 runder vi sedan hoppade. Även om vi kom lite nära på vissa hinder så tycker jag att det gick bra, vissa språng kändes verkligen super!

Jag är nöjd över lektionen trots att den började som den gjorde, vi kom ändå igen och det gick bra resten av tiden.

En gammal bild, är det illa när det första man tänker på efter en avramling är "Skit, detta skulle någon ha fått med på bild..." - man blir nog ändå beroende av bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0