Ridlektion

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om dagens lektion, vi hade iallafall markarbete.
Först skulle vi rida igenom hästarna ordentligt genom att flytta ut rumpan på dom när vi red på volt, i höger varv kändes Casper faktiskt väldigt fin (konstigt eftersom det annars är hans svåra varv). Efter det var det som om min ork *poff* tog slut, i det andra varvet funkade det inte alls ibörjan men till slut lyckades jag få igenom honom någorlunda.

Efter detta skulle vi rida "klockan", fyra små hinder på en volt. Där var det verkligen hejkomochhjälpmig Casper blev stark och jag orkade verkligen inte rida ordentligt så det blev inte något tryck överhuvudtaget. Men även där gick det någorlunda till slut. Jag vet inte riktigt vad det var med mig idag, men orken fanns inte alls - hoppas verkligen att jag inte håller på att bli sjuk.

Men ett ridpass som detta har jag nästan väntat på. Allt har annars gått som på räls och Casper har skött sig super varenda gång, en mindre bra lektion måste helt enkelt komma. Sedan är det ju så att om jag verkligen rider, rider och rider så blir det helt okej till slut. Det var nog helt enkelt bra med en sån här lektion där inte det funkade alls från början, nu vet jag hur jag ska göra då också.

Jag har lite bilder, men jag orkar inte fixa dom idag. Jag och huvudvärken går nog och lägger oss alldeles strax, jag hoppas verkligen att jag känner mig piggare imorgon - tiden finns inte för att missa skolan nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0