Dressyrande på Jojo

Det är kolsvart och kallt ute, därför passade jag på att rida Jojo inne ridhuset under den korta paus som är inne i ridhuset mellan två lektioner. För att hinna med så mycket som möjligt när vi väl kom in i ridhuset red jag fram honom ordentligt i skritt på stallområdet först. I början var han motsträvig, men började snart jobba på riktigt bra. 

I ridhuset var han också riktigt fin i traven, men jag tror att han blev trött efter det för han orkade inte rikigt med galoppen. Trots att det riktiga trycket inte fanns där så galopperade han avslappnat och lugnt så jag stod i lättsits och lät honom mest galoppera på. Summan av kardemumman, fin och avslappnad häst! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0