Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Så kan man verkligen sammanfatta den tripp jag och mamma gjorde till Strömsholm i somras. 

För det första var planen att vi skulle komma i tid på lördagen och hinna se hela uppvärmningsklassen för ponnyallsvenskan. När vi kom fram hade alla B-ponnyer och mer en hälften av C-ponnyerna redan hoppat. Redan den dagen regnade det, men det var ingenting mot vad som väntade på söndagen. 

När vi kom till hotellet vi skulle sova på var det den kvällen en examensfest där hela, verkligen hela släkten nog var samlad - för många var dom. Vårat rum innehöll i princip mer än den lägenhet jag bor i gör. Där fanns olika rum, ett helt kök med spis, kylskåp och så vidare. Jag menar, hur ofta finns det sådant på ett hotell? För att roa oss med någonting på kvällen skulle vi åka och äta på Donken. Det första jag gör är att spilla ut hela fantan över mig. Som tur var hade vi shoppat lite innan det så jag hade andra byxor att klä på mig nästa dag. 


Efter en god natts sömn, för sängarna på rummet var iallafall sköna så bar det återigen av till Strömsholm. Vi kom fram i tid och hann se klassen från början. Problemet denna dag var att jag när jag tog upp kameran insåg att batteriet satt kvar i laddaren som låg i bilen... min snälla mamma fick skynda sig iväg och hämta det för att jag skulle kunna fota så många ekipage om möjligt. 

Denna dag var det om möjligt ännu sämre väder och det regnade igenom våra paraplyn redan efter någon timme. När vi väntade på att en större klass skulle starta så skulle mamma passa på att gå en runda i slottet och även gå till någon butik. Självklart började det då åska och jag kände inte för att sitta på läktaren alldeles ensam då. Vi bestämde oss då istället för att åka hem och skippa att kolla på den sista klassen. Mamma hann iallafall titta på en våning av slottet... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0