Ridlektion 29 oktober

Idag var det dressyr som stod på schemat och vi red lite olika vägar ur dressyrprogram. Hörnpasseringar, rätt upp och stora mittvolten. Casper kändes inte dålig, men inte heller super bra. Det var lite av och på och jag fick inte till det riktiga arbetet bakifrån förrän i slutet då vi travade av. Då kändes han riktigt fin och jag hade gärna fortsatt en timme till.

För övrigt var han inte på sitt bästa humör när jag gick till honom i stallet. Han stod med rumpan mot dörren och låtsades vara helt ointresserad. Istället för att börja tjafsa med honom gick jag helt enkelt därifrån och hämtade hjälmen och bytte till stövlarna. Jag tror någon blev lite smått förvånad över att jag inte tvingade honom att vända sig. Det hade iallafall rätt effekt, för när jag kom tillbaka stod han vid dörren med spetsade öron och följde glatt med ut på gången. Hästar är lite svåra att förstå sig på ibland... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0