Ridpasset

Jag kan ärligt säga att när jag hade hoppat upp på Jojo idag så var jag nära att hoppa av och ställa in honom i stallet igen. Det kändes som att jag var 2 meter lång och red på en falabella. Efter att bara ha ridit Tille och Casper dom senaste veckorna kändes han otroligt liten, även om han faktiskt är en maxad D-ponny. 
 
Självklart hoppade jag inte av igen utan började skritta honom på banan. I början gick vi inte alls ihop vilket jag tror bara berodde på att jag inte visste hur jag skulle rida honom. Efter första galoppen kändes det väldigt mycket bättre och då gick han även framåt. Han började slappna av ordentligt och travade på framåt och frustade i i princip vartannat steg. Gjorde olika stora volter, mjuka svängar och bytta varv ofta i alla gångarter och sedan kändes han riktigt fin. 
 
Som avslutning skuttade vi över några av dom små hinder som stod framme på ridbanan. Vi skuttade över ett litet kryss och ett räcke några gånger, men på bara dom små sprången så blev jag fast. Jag tyckte verkligen att han var jätterolig att rida och han hoppar väldigt mjukt och det är lätt att följa med. Efter en rätt dålig start är jag väldigt nöjd över hur ridpasset slutade och över hur fin han kändes mer än halva passet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0