Häst med överskottsenergi

Tille var otroligt laddad idag och man märkte verkligen hur det kröp i hela honom när jag gjorde iordning honom, att stå still var enligt honom väldigt överskattat. Tänkte skritta ut honom en bit till att börja med, men framskrittningen ute blev kort. Vi höll oss runt hagarna eftersom han låtsades bli rädd för allt möjligt. 
 
Gick in på banan och jobbade honom ordentligt i skritt ett tag. Det hjälpte och Tille började så sakterliga slappna av, efter det kunde han till och med skritta på långa tyglar ett tag. Fortsatte jobba honom i skritt och trav och han kändes faktiskt väldigt fin. Idag kändes det bara onödigt att försöka arbeta honom i galoppen så jag nöjde mig med att han inte exploderade och for iväg. Så länge han höll ett någorlunda jämt tempo stog jag upp och lät honom galoppera på. 
 
Det verkade uppskattas för det dröjde inte länge innan han börade sänka nacken och slappna av även i galoppen. När jag sedan travade av honom var han riktigt lugn och fin, hoppas att det håller i sig tills imorgon! 

Gammal bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0