Ridlektion 10 september

Idag hade Casper två olika sidor under ridlektionen, en när vi hoppade fram och en annan resten av lektionen. I början tyckte han att han skulle få bestämma i vilken fart allt skulle gå i, han var helt enkelt alldeles för "lattjo". Som tur var höll det inte i sig så länge utan sista gången vi hoppade linjen gick han fint och lyssnade tillbaka. Jag börjar känna att jag verkligen vet hur jag ska rida honom beroende på vilket humör han är på, härligt! 

När vi sedan skulle hoppa en bana kändes det väldigt bra faktiskt. Vi kom inte perfekt på alla hinder, men han hoppade ändå bra och jag kunde följa med honom ordentligt. Kom vi nära hann han ändå upp och behövde han hoppa av lite längre ifrån gjorde han det.
Det blev ett väldigt bra avslut på en ridlektion som började lite knackigt, andra gången vi hoppade banan kändes till och med ännu bättre och han lyssnade super både framåt och bakåt. 


Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: haha, nejdå jag kom fram helskinnad, med alla sakerna kvar i sina påsar ^^

2012-09-11 @ 02:47:38
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Caroline Bågfeldt

Sv: Åh tack vad glad jag blir :D

2012-09-11 @ 08:10:18
URL: http://carolinebagfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0