Fokus på bilder - kommentar

BILD BORTTAGEN PÅGRUND AV ATT KOMMENTARSKRIVAREN VILLE.

För det första är jag mycket medveten om att alla mina inomhusbilder inte håller högsta kvalité. Men det är ingenting jag gör med mening och det hoppas jag att alla förstår, därför har jag inget svara på "varför" bilderna är ur fokus - tror ni verkligen att jag väljer att knäppa bilder utan helt klockren fokus? 

Däremot har jag själv valt inställningar som gör att chansen för att bilderna ska få just super fokus, för att man överhuvudtaget ska se vad bilden föreställer. Jag har väldigt hög ISO och längre slutartid för att bilderna ska bli någorlunda ljusa. Jag har varken den fotokunskap och inte heller den kamera som krävs för att bilderna ska bli kanon inomhus, tyvärr. Hade jag haft pengar så hade jag köpt en bättre kamera, men dom pengarna finns tyvärr inte. Skyller inte enbart på kameran, men jag vet inte hur jag ska göra för att få bra bilder som är både med skärpa och ljus. Har testat mycket men ingenting har hittills fungerat. 

Det har ingenting med när jag fokuserar på hästen att göra iallafall, eftersom jag gör på precis samma sätt utomhus och i ljusare ridhus och då blir bilderna bra. Jag har helt enkelt inget annat att säga förutom att jag verkligen längtar till utomhustävlingarna drar igång, då sätter jag och kameran igång på allvar. 

Jag vill också säga att jag uppskattar kommentarer som denna, men snälla skriv vem ni är. Det blir både lättare att svara, men det känns också roligare att göra det. Sist vill jag bara säga att om du som kommenterade eller någon annan har bra tips på hur man fotar i ett ridhus med en relativt billig "nybörjarkamera" så blir jag väldigt tacksam om ni skriver dom, lär mig gärna mer! :) 

Från ridhuset i Söderhamn har jag väldigt blandade bilder. Vissa är enligt mig väldigt bra medan vissa är katastrof. Anledningen till det är mycket beroende på var hindret i fråga står. Står det långt bort från läktaren blir bilderna sämre och även om det råkar stå på ett ställe där det finns mindre ljus. Här ser ni tydligt skillnaden: 
Ett hinder nära läktaren, bra ljus
Ett hinder långt från läktaren, dåligt ljus

Jag är ingen fullärd fotograf och fotar enbart för att jag tycker det är kul. Jag testar mig fram och lär mig hela tiden mer! :)
 

Kommentarer
Postat av: Hej igen!

Kan du ta bort mitt ip-nummer? :)

Känns inte bra att det är med på den prinscreenade bilden..

2013-04-21 @ 18:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0