Tummen upp/Tummen ner GHS

+ P U B L I K E N
Vad finns det att säga? Stämmningen i Scandinavium har förmedlats genom TV-rutan och bara där har iallafall jag upplevt den som helt otroligt. Jag kan bara tänka mig hur det hade varit att befinna sig på plats. Publiken ska också ha beröm för att dom, precis som kommentatorn på SVT många gånger nämnde, klabbade och ljublade även åt utländska ryttare. Att dom sedan jublar mer åt svenskarna är självklart - taket lyfte ju varenda gång Roffe kom in på arenan! 

+ Svenskarnas resultat 
Framförallt i världscupen - tre svenskar topp tio i dressyren och tre svenskar topp tolv i hoppningen. Helt otroligt bra och det visar vilken bredd som finns i Sverige för tillfället. Det är inte bara i VC-finalen svenskarna visat framfötterna utan bra resultat finns också i andra klasser. 

+ SVT
Bra sändningar rakt igenom, och framförallt visade dom mycket. Att det mesta går på SVT-play gör ingenting, speciellt inte eftersom dom viktigaste klasserna visades live på tv. Sändningarna i sig håller bra kvalité och efter att även ha visat kvaltävlingarna är SVT nu proffs på ridsport. All cred till dom! 

- Ryttare utan hjälm
Det är något jag kommer störa mig på i all evighet. Vad människor, på alla nivåer, finner för anledning till att rida utan hjälm förstår jag bara inte. Hoppryttare som rider med hjälm hela banan och sedan tar av sig den på vägen ut, vad finns det för anledning? Dock tummen upp till dom dressyrryttare som rider med hjälm och dom hoppryttare som behåller den på. 

- Ryttare som inte berömmer hästen 
Detta är något jag blir arg på även på dom tävlingar jag befinner mig på. Att inte ge hästen en klapp på väg ut från banan på grund av ett resultat ryttaren inte är nöjd med, U S C H ! 

- Banan, första omgången på söndagen
Okej, det var världscupfinalens sista dag - självklart ska banan vara svår. Men så svår att ingen, ingen alls går nolla kanske känns lite överdrivet? Det tycker iallafall jag. Men det visar ju iallafall vilka ryttare och hästar som verkligen är bäst i världen. 

Ryttaren och hästen på bilden har ingenting med texten att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0