Pigg ponny idag

Idag har det en pigg herr fläck jag satt på. Samtidigt som vi red så duschade dom även två hästar i duschrummet som även det ligger i ridhuset, så jag vet inte om det var det som gjorde att han var lite mer på tårna än vanligt...

Jag kan inte säga att var jättefin i slutet, dit hann vi aldrig komma eftersom lektionen innan drog över lite och då blev det lite tajt om tid - men efter att han hade fått galoppera av sig några varv och verkligen öka på långsidorna så började han slappna av ordentligt. Efter det kunde jag jobba honom lite mer i både traven och galoppen och när jag sedan travade av kändes han fin och avslappnad. Någonting att jobba vidare på imorgon helt enkelt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0