Om min kamera vore en människa...

Först och främst skulle den vara otroligt morgontrött och det skulle ta ett x-antal minuter innan den vaknade till på morgonen. Det märker jag främst av på tävlingar då det faktiskt tar ett tag innan den knäpper precis när jag vill och kvalitén på bilderna blir bättre efter något/några ekipage. Varför det är så vet jag inte riktigt, den behöver helt enkelt vakna till lite innan den fungerar som normalt. 

Den skulle också vara otroligt frusen av sig. Att fota utomhus på vintern utan att den får värme sig under jackan lite då och då är i princip omöjligt. Då blir den lite trilsken av sig och fotar då och då inte när jag vill vissa gånger. Jag kan förstå den, kyla är inte det roligaste som finns. Men får den värma sig mellan bilderna så fotar den så bra så, iallafall i ett tag, tills den tycker att det är dags för lite värmning igen. 

Hade den varit en människa hade den hatat vintern pågrund av ännu en anledning, inomhustävlingarna. Däremot skulle man kunna se hur den lyste upp när det kom in en vit häst på banan - då skulle det ändå vara helt okej, annars skulle man kunna bojkotta inomhustävlingarna helt. 
 
Min kamera som människa hade helt enkelt varit väldigt likt mig... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0