Hej vad det gick

Vi var idag fyra glada ekipage som gav oss ut på uteritt, och hej vad det gick. Både hästar och ryttare verkade tycka att det var väldigt skoj och hästarna ville mycket hellre springa fort än lugnt och sansat.

Jojo var väldigt pigg och stark i början och trivdes verkligen inte som trea i ledet. Men efter några galopper lugnade han ner sig betydligt och jag fick mer och mer kontroll. Efter ungefär halva turen hamnade vi sist och jag väntade mig då en häst som satte sig på tvären och inte alls tyckte det var en bra idé. Han överaskade dock mig och skötte sig kanon där bak, även om det kanske gick lite väl fort ibland. 

Det roligaste med att nu kunna rida runt i skogarna igen är att det finns lite nerfallna små träd över stigarna. Vi hittade några stycken sådana idag och självklart skuttade vi över dom! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0