MINA BILDER

Sedan jag fick min systemkamera har jag varit ytterst noggrann med att ha ordning bland mina bilder. Ligger någon det minsta fel bland mapparna måste jag genast ändra det. Jag har 19 stycken "huvudmappar" och om man räknar med alla mappar som finns "under" dom har jag hela 112 stycken olika mappar.

Jag har också kommit på att inga bilder får synas när man går in på mina bilder, då ska det endast vara mappar. Inte något som är nödvändigt, men branog mycket snyggare!


Såhär ser det ut när jag har fotat på tävling - först en mapp där det delas in i klasser, och sedan en där det delas in i dom olika kategorierna. Detta är något som är väldigt skönt - när det väl är gjort... eftersom när någon vill ha bilder vet jag EXAKT vart bilden/bilderna finns om jag får reda på kategori och klass.
Det sparar mycket tid och jag tycker att det ser mycket "snyggare" och seriösare ut. ;)

Även alla dom ridlägerbilder från i somras är noggrant sorterade, först i från vilket läger - och sedan vilken dag under veckan bilderna är fotade. Efter som jag fotade ett x-antal bilder under lägrena och många av dom som var här ville ha bilder underlättar det stort!


Sedan har jag också mappar från olika träningar, där är allt noga märkt med datum och grupp. Märkt med datum är också dom mappar som finns under Ridskolehästar och Övriga hästar.
Tack vare denna ordning skulle jag nog kunna skicka vem som helst till datorn för att leta fram en bild, hade allt varit huller om buller hade det varit väldigt mycket svårare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0