BUSCUPEN OMG.3

Idag ordnade alltså vi i ungdomssektionen en hopptävling nere på ridskolan. Buscupen omg. 3 alltså. Det är en slags cup som har anordnas så långt tillbaka jag kan minnas och sedan jag började rida där.
Det är fyra stycken deltävlingar under året - 2 stycken dressyr och två stycken hopptävlingar. Blir man placerad så får man ett visst antal poäng, 10 poäng för seger, 5 för en andra plats och 3 poäng om man kommer på just tredjeplats.
Det är även uppdelat i 3 olika nivåer beroende på hur långt man har kommit med ridningen och tävlandet, helt enkelt beroende på vilken erfarenhet man har. Första nivån är för dom som just börjat tävlat klubbtävlingar, andra för dom som har tävlat klubbtävlingar ett tag och den sista nivån är för dom som har tävlat lokalt.
Beroende på vilken nivå man tävlar på så ökar även svårighetsgraden, i dressyren blir det svårare och svårare program medans det i hoppningen blir högre och högre.

Jag har faktiskt lyckats fått ihop 10 poäng i år, jag och Petra var med i 50 cm klassen i våras - nivå 2 och lyckades vinna. Både jag och Petra tyckte nog att det var princip lika roligt även om det gick i 180km/h, speciellt i omhoppningen. Men det är klart att Petra måste leva upp till smeknamnet "flygande köttbullen"!

Men iallafall, tillbaka till tävlingen idag. Jag tyckte att allt flöt på bra även om det kunde ha varit fler som hjälpte till, men i det stora hela tyckte jag att vi fixade det bra!
Finns inte så mycket mer att berätta och eftersom jag inte hade kameran med har jag tyvärr inga bilder heller. Det kändes lite onödigt att ta med den eftersom tävlingen var inomhus och vårat ridhus är lite för mörkt för att det ska bli bra bilder.. tyvärr!
inlägg utan bilder är väl ändå tråkiga?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0