RIDLEKTION

Oj, längesen jag bloggade... dagarna flyger iväg!
Som sagt, dagarna-veckorna-månaderna, går hur fort som helst. Snart är det December och julafton, snart är det 2012 - helt ofattbart. Jag går snart ut 9:an, börjar snart gymnasiet, vart tog tiden vägen?

Igår, måndag, var det först skolan sedan hann jag vara hemma ett tag men det fanns ingen ork till att blogga. Åkte ner till ridskolan och där stog travhoppning med Casper "på schemat".
 

hm, fin paint-ritning... men lättare att förklara om man har en bild.
Vi värmde först upp på travbommar, dom svarta högst upp. Vi skulle stå i tvåpunktssits och verkligen få fram hästarna ordentligt efteråt. Efter att ha kommit över dom några gånger i båda varv så travhoppade vi krysset med bommar framför.
Någonstans här tyckte jag att jag började få fram Casper ordentligt efter att ha "gått på han" en gång. Det var något som behövdes för att han skulle vakna upp.
Efter detta kom vi sedan in i trav på även studsen, där tyckte jag att det flöt på helt okej - om än lite segt den första gången.
Som avslutning togs två hinder bort från studsen så att enbart ett blev kvar. Det höjdes upp lite och vi fick komma på det en gång var i galopp. Det märktes att vi hade övat på att ha tryck i hästarna och vänta på språnget för det språnget var jag riktigt nöjd med. En väldigt bra avslutning helt enkelt!
sötcasper på ridläger i somras


Kommentarer
Postat av: gustav :)

om ja inte minns fel so va de ngt mer som hände ;)



2011-11-30 @ 15:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0