Detta måste jag jobba på....

Nu när detta ska bli en mer personlig blogg kan jag genast dra upp en av mina "stora fasor" - att prata inför folk.
Detta är något som jag tror att jag absolut inte är ensam om, många tonåringar känner nog av det, speciellt i skolan. Jag är en person som helt ärligt faktiskt har ganska lätt för mig i skolan. Men så fort läraren säger "och sedan får ni redovisa det muntligt får jag en klump i magen.

Detta är något som jag tycker är jobbigt och verkligen försöker att så att säga träna bort. Egentligen kan jag inte förstå varför det är så jobbigt. Oftast är det ju något som alla i klassen ska göra, ingen kan ju känna sig tvärsäker och helt lugn med det, eller hur? Helt ärligt tror jag inte någon skulle skratta om man skulle säga lite fel heller. Säger man heeelt fel så får man väl bjuda på det och skratta själv också.

Hur lätt är det inte att skriva om hur man borde göra, att sedan göra det i verkligheten är en helt annan sak. Varenda gång jag ska prata inför klassen tänker jag "bli inte röd i ansiktet, bli inte.....", detta gör tyvärr bara att jag rodnar ännu mer. Jag har absolut inga problem med att prata med alla i klassen annars, att däremot stå framme och prata själv är desto hemskare.
Har någon ett tips på vad man ska tänka göra för att bli mindre nervös/generad får ni mer än gärna dela med er!
Slumpad bild


Kommentarer
Postat av: Sandra

haha jag brukar lugna mig om det är någon annan i klassen som är nervös :P Då känner jag liksom att det inte blir så "farligt" för då är jag inte ensam om att känna så.



Haha fast jag vet inte om det funkar för andra :P

2012-02-20 @ 17:57:32
URL: http://dkrsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0