Ridlektion - Dressyr

Idag så red vi dressyr och jag fick idag rida på Lina.
Lina är en storhäst på 11 år som hunnit vara på ridskolan ganska så länge nu. Tidigare har jag endast ridit henne 2-3 gånger och tror nog aldrig att jag har ridit henne på lektion.
Hon är en lite speciell häst, känslig men man måste ändå rida på henne rätt mycket.

Vi red alltså dressyr och det blev också ett rejält träningspass för oss ryttare. Vi fick rida utan stigbyglar, vilket är väldigt nyttigt och jag verkligen borde göra oftare. Vi red mycket volter för att få hästarna mjuka och för att få dom med oss. Jag tycker att det gick helt okej, även om jag inte fick igenom Lina ordentligt så blev det ändå bättre och bättre ju längre lektionen led.
Jag hittade inte "knapparna" på henne ordentligt, behöver nog rida henne mer än 4 gånger för att göra det.
Hon är iallafall jättetrevlig att rida och hon skötte sig väldgt bra idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0