Helkväll på stallet

Stunden på stallet blev inte alls som jag trodde, en snabbis utan jag kom dit vid 16.00 och var hemma igen vid 22.00. Eller ja, jag är inte ens hemma. Istället är jag hos mormor och morfar och ska sova här eftersom jag vill till stallet tidigt imorgon. På förmiddagen ska dom som är med på lägret hoppa och sedan är det badritt som gäller. Kameran ska självklart med, men jag vet inte hur länge mitt batteri håller. Eftersom jag är hos mormor har jag inte tillgång till någon laddare.

...och vet ni vad som gjorde kvällen bättre än någon annan dag på sommarlovet? Jag fick träffa världens allra bästa ponny - nämligen Petra. För er som inte vet så är det en ponny som tidigare stog på ridskolan och som jag var skötare på i hela 5 år. Vi i USS skulle "underhålla" dom som var på lägret och det blev då en tipsrunda enda bort tilll stället där Petra nu bor. Ni anar inte hur underbart det var att bara få stå och klia henne i hagen igen... det finns ingen häst som njuter av det lika mycket som Petra, jag lovar! 

Förutom detta så gick jag och Gustav också en sväng med Evita. Hon skötte sig verkligen helt perfekt, bättre än vad hon någongång gjort sen vi började sätta igång henne. Inte ett enda "vända-hem-försök" och det gick faktiskt även någorlunda fort hela vägen. Helt enkelt en väldigt bra kväll på stallet. 
Världens bästa ponny! <3



Kommentarer
Postat av: Anna med den fantastiska shettisen.

Vilken sötnos! :D Din polle?

2012-07-03 @ 09:29:14
URL: http://www.chevalaux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0