Presentation - Bildlänken i menyn

Erika Viola Victoria Mickelsson - evvm.blogg.se
Det är alltså jag, Victoria, som driver denna blogg. Jag är född 1996 och bor i en liten håla mitt ute i ingenstans kallat Ängebo. Det ligger i Hälsingland, ungefär i mitten av vårat avlånga land. Här bor jag tillsammans med min familj - mamma, pappa och lillebror, vi är som vilken annan familj som helst, bara lite knasigare. Som person är jag snäll (standard...), jag är också blyg när jag träffar nya människor men när man lärt känna mig så är jag precis tvärtom. Jag tycker absolut inte om att skriva om mig själv, så går över till häst- och bloggdelen istället.

Denna blogg startades i juli 2011 då jag fick min systemkamera, en Nikon D3100 som jag fotar lite allt möjligt med. Här skriver jag om mitt liv, som allra mest handlar om hästar, ridning och kompisar. Inläggen är blandade och består mycket av bilder. 

Mitt allra största intresse är förstås hästar och ridning. Jag har ridit sen jag var ungefär 8 år då jag började min ryttarkarriär på en shettis som jag såg i en hage. Jag blev störtförälskad i denna ponny och på något vis så lyckades mamma fixa så att jag fick börja ta ridlektioner för Davidas ägare. På henne lärde jag mig grunderna och utan henne vet jag inte om mitt hästintresse hade kommit upp till ytan. Det sa helt enkelt "klick" när jag såg henne i hagen. För något år sedan skadade hon sig tyvärr så illa i hagen att hon tvingades avlidas.

Foto: Stephanie, Dawidas föredetta ägare. 


Efter att ha ridit Dawida i några år så blev jag tyvärr för lång, hon var ju ändå en liten shettis. Jag hade då fastnat ordentligt inom ridsporten och började rida på Delsbo kör- och ridsällskap där jag än idag i kvar.

Där har det funnits en häst som satt speciellt djupa spår i mig, Petra. En rund och go C-ponny som verkligen älskar att hoppa. Henne blev jag skötare på när jag fyllde 10 år och har varit det tills för bara ett tag sedan. Hon är nu såld efter en lång och trogen tjänst på ridskolan. En underbarare ponny får man leta länge efter. Otroligt snäll att hantera i stallet och även att rida, även om det ibland gick lite väl fort när det kom fram hinder och bommar. Jag fastnade även många gånger i hennes hage under somrarna, hon var expert på att bli kliad. Hon visade vart det kliade, knuffade på mig om jag slutade och lyfte på bakbenen för att jag skulle komma åt. Jag lovar att det var otroligt svårt att slita sig! Världens bästa ponny. 

Hästen jag nu rider på lektioner heter Casper och är en import från Danmark född 2000. Han är verkligen en jättehärlig herre som ökat mitt självförtroende i hoppningen rejält. Innan kunde jag lätt fega ur när det blev enbart lite högre. Jag hoppas verkligen att jag får många år tillsammans med Casper och att jag får utvecklas mycket med honom. Det är en häst som syns mycket på bloggen. Jag rider också lite andra hästar, men om dom får ni läsa mer om ni läser bloggen - liksom dom andra ridskolehästarna.
Petra

Casper


Jag har också ett annat stort intresse, att fotografera. Det gör jag som jag skrev tidigare med en Nikon D3100 - en kamera som jag är mer än nöjd med. Jag är ingen superduktig "fotograf", men jag lär mig mer och mer. Bilderna som läggs upp här är självklart mestadels hästbilder (det jag fotar allra mest) men lite annat kan också dyka upp. 


Nu hoppas jag att ni vet mer om mig och att ni vill fortsätta att följa min blogg, det skulle göra mig väldigt glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0