Ridtur på Athena

Igår var jag som "sagt" och red, en D-ponny vid namn Athena. 
Jag red ut tillsammans med Hilma och det var en jättehärlig uteritt som tog lite längre än en timme. Vi red förbi lite läskiga saker, till exempel kor. Men förutom att Athena då och då inte ville gå nära diket så reagerade hon inte för någonting och skötte sig superbra hela turen. 

Det är verkligen hur roligt som helst att få möjlighet att rida olika hästar. Jag är oerhört tacksam att jag får rida hos Madde och Hilma, ett stort tack till er

Athena verkar verkligen vara en trevlig häst. Hon är alltså en D-ponny född 2006. Vad jag kände igår så var hon inte alltför pigg och inte heller alltför seg, helt enkelt mitt i mellan - lagom. Även om Hilma galopperade framför oss så kunde jag korta och länga galoppen lite som jag ville på Athena. Det tycker jag är väldigt skönt, att man kan rida hästen även på uteritt när man har andra hästar framför, att den inte bara hänger med i farten som hästen framför håller. 

Jag märkte också att hon inte gärna vill gå först. När Hilma gjorde en volt så ville Athena gärna inte fortsätta först framåt. Men det enda hon gjorde då var att stanna och vänta på att Star gick först igen så det var absolut inte några problem. Alltså, en jättetrevlig ponny som jag mer än gärna rider fler gånger! 

  Athena med förra ägaren på en Uffe-träning.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0