2. När & varför jag började rida

Alltså, när och varför jag började rida... ingen i min familj har varit hästintresserad så hästar har blivit något nytt för hela familjen. Inte heller jag var särskilt hästintresserad från början.

Men när jag, 8 år gammal (?) en dag såg en liten shettis i hagen blev jag "förälskad" i henne, kärlek vid första ögonkastet. Eftersom mamma visste vem ägaren var så pratade hon lite med dom och jag skulle få komma och träffa Dawida som hon då hette. Efter den första gången var jag helt fast, jag red där oftare och oftare och den lilla ponnyn lärde mig grunderna inom ridning, ja allt som har med hästar att göra.
Det var den första häst jag i princip nuddade om man bortser från ponnyridningar, hon var den första jag sadlade&tränsade, den första jag både travade och galopperade på och sedan även den första jag hoppade och även ramlade av. En underbar ponny som både ställde upp när det behövdes men även kunde vara riktigt, riktigt envis!  


Men tyvärr var ju Dawida en liten shettis och efter några år växte jag ur henne. Då började jag rida på världens bästa ridskola, Delsbo kör- och ridsällskap och där är jag kvar. Från att enbart ha ridit privatlektioner på en och samma häst var ju steget till att rida på ridskola väldigt stort, men mycket lärorikt och nyttigt!

Alltså började jag rida för att jag såg en shettis i en hage och är nu helt fast inom hästar och ridning och har så varit i ungefär 7-8 år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0