8. Min största rädsla inom ridsporten


Tycker att bilden talar väldigt bra för sig själv. Att något riktigt illa händer så att hästen blir skadad, eller att jag blir skadad riktigt allvarligt. Det kan man nog kalla för "min största rädlsa inom ridsporten".
Att ramla av är något som man får räkna med när man håller på med ridsport. Det finns nog ingen som har hållit på med ridsport ett längre tag och inte ramlat av. Det händer alla då och då och det gör inte att man blir en sämre ryttare på något sätt. Det kan hända även den bästa!
Så länge inte jag eller hästen blir skadad så är det inte ramla av något jag är rädd för. Men om det går illa är det självklart en annan sak... men om man som ryttare skulle gå runt och tänka på detta hela tiden bör man nog fundera på att sluta rida eller försöka träna bort det och få lite självförtroende. Självklart ska man vara försiktig och ha respekt för hästarna, men det får inte gå för långt - det kan göra att det blir ännu farigare.


Det händer alla. För att bli en riktig ryttare ska man ramla av 100 gånger, right?
                                     

Kommentarer
Postat av: Jenni Bloom - Team LB

Efterlängtad frågestund på bloggen, passa på!

http://teamlabom.blogg.se/2011/december/fragestund.html#comment

2011-12-19 @ 20:39:29
URL: http://teamlabom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0