HUR GÖR MAN FÖR ATT INTE FRYSA?

Nu är det vinter och även om det inte är så kallt mot för vad det brukar vara så är det i princip omöjligt att inte frysa när man rider ute. Oftast spelar det ingen roll hur mycket man klär på sig, det spelar ingen roll hur många lager på lager, på lager, på lager man har klätt på sig - man fryser iallafall! 
Har man lyckats klä på sig så bra att man inte fryser överhuvutaget tycker jag att man ska vara väldigt stolt. Alla dom kläder man har på sig för att inte frysa gör att man rider och inverkar sämre på hästen. 
Iallafall jag har väldigt svårt för att rida med en massa kläder på mig. 
Man blir alldeles klumpig - man känner sig verkligen som en michelingubbe, håller ni inte med? 

Imorgon har jag bestämt mig för att jag inte ska frysa! Men jag ska inte heller känna mig alldeles för klumpig och påpälsad för att rida. Jag ska först och främst ha ett fleeceunderställ, det har funkat helt okej när jag varit ute annars i vinter så jag hoppas det håller mig varm imorgon också. 
Utöver det ska jag även ha en tjocktröja+jacka, ridbyxor (självklart), en massa strumpor och mina vinterridstövlar som inte har använts på år och dar. 
Hoppas att detta håller mig varm för man kan inte njuta av ridturen på samma sätt om man fryser, då fokuserar man enbart på det och glömmer bort hur underbart det faktiskt är att rida ute i naturen. 

Nu är det ändå en VÄLDIGT varm vinter, tänk om det hade varit -20, hemska tanke!
Det som är tråkigt med denna "varma" vinter är att snön inte exesterar längre. Hur härligt hade det inte varit att galoppera på en snötäckt? Eller att ha tolktävlingar? Knäppa massa vintriga kort?
Varför kan det inte vara både någorlunda varmt och snö... det hade jag uppskattat så mycket mer än den tråkiga, gråa vinter vi har nu - och även mycket mer än en iskall vinter med -20/30 grader och en massa snö. 
                   
                        Så här känner man sig verkligen när man rider på vintern....

                              
/Victoria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0