INTERNET-VÄRLDEN

Nu när jag inte kommer ha tillgång till internet på två dagar kommer jag inte heller ha möjlighet att läsa alla dom bloggar jag faktiskt annars tittar in på varje dag. På sätt och vis är det ändå "roligt", tänk vad många inlägg jag kommer ha att läsa när jag kommer hem igen.
På ett annat vis känns det som att man missar väldigt mycket. Inom bloggvärlden kommer det säkerligen ha hänt väldigt mycket när jag kommer tillbaka om två dagar.
Egentligen är det väldigt läskigt hur mycket internet och bloggar påverkar oss, storbloggarna har tusentals läsare som nästan får veta allt om deras liv - varje dag. Jag skulle mer än gärna velat att min blogg hade en massa läsare, men jag har aldrig - och kommer aldrig dela med mig av allt.
Bloggar, eller ja internet överhuvutaget är absolut inte alltid bra. Det är så lätt att bråk uppstår, saker missförstås och alla har olika. All åsikter om allt. Det är helt normalt, alla människor i världen kommer aldrig någonsin tycka exakt lika om någontinga har rätt till sina egna åsikter, alla har rätt att tycka och tänka vad dom vill. (Även om detta faktiskt kan nå vissa gränser.)
Folk kan så lätt bli sårade, till och med även totalt kränkta och internetmobbning förekommer i stor utsträckning. Människor vågar så mycket mer när dom kan gömma sig bakom sina datorskärmar. Där kan dom vara anonyma, säga vad dom vill utan att överhuvutaget tänka på hur personen bakom den andra datorskärmen kommer känna sig. Detta är något som jag tycker är helt sjukt och jag förstår inte hur storbloggarna står ut.
Hästbloggar och hästbloggar-läsare är helt extrema på detta. Är någon bättre än dig på tävlingsbanan? Har någon mer och dyrare utrustning än du?
Känns det då verkligen bättre att trycka ner dom totalt på internet? Jag förstår inte det där.
Kämpa vidare istället, träna-träna-träna, så kanske du vinner nästa tävling. Tjäna ihop pengar - om du verkligen vill ha något som DU tycker är snyggt, annars - var nöjd med det du har. Du presterar inte bättre pågrund av att du har ett dyrt schabrak.
Med det vill jag inte säga att använda märkessaker är fel, jag tycker att mycket dyr utrustning är väldigt snyggt. Men man ska köpa det av just den anledningen - för att man själv tycker att det är snyggt!

/Victoria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0