PEPPARKAKSHUSBYGGE - I BILDER

Jag har varit barnvakt sedan jag kom hem från skolan, jag och Douglas skulle idag bygga årets pepparkakshus. Ska jag vara ärlig tror jag att det är första året vi gör det utan mammas hjälp..

Det första vi gjorde var att bryta av en av kantbitarna... men det gick att laga med lite "lim".

Efter det missödet flöt allt på bra och vi fick ihop både hus och skorsten, något vi är mäkta stolt över.


Även den ena tak-delen lyckades vi bryta av, vilket gjorde det väldigt krångligt att få taket att fastna!

Sen började det gå utför på riktigt, PANG sa det och allt hade rasat......

Efter detta gav vi i princip upp och bestämde oss för att göra en liten egen design på huset.


Vad tycks? Själv är vi sjukligt nöjda, detta är helt klart nya modet på pepparkakshus.
                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0