PRESENTATION

en liten presentation eftersom jag hade så få läsare senast jag skrev en.

JAG
Jag, Victoria Mickelsson är alltså en hästtokig tjej som nu har börjat blogga. Har gjort det i 1-2 månader nu, med lite små pausar lite då och då. Men nu ska jag köra på ordentligt!
Kommer att blogga mest om hästar och ridning men också om min vardag och mitt andra intresse, Fotografering.
Jag är 14 år gammal, går i 9:an så alltså fyller jag 15 i år.
Ska alltså söka till gymnasiet om några månader - och har fortfarande ingen riktig aning om vad jag ska söka..
Bor i Bjuråker tillsammans med min familj, mamma, pappa och lillebror.

FOTO
I somras fick jag äntligen en systemkamera, en Nikon D3100. Börjar faktiskt trivas väldigt bra med den nu när jag "fotat in" mig på den.
Så nu fotar jag så fort jag får chansen, så fort det finns något roligt att fota.
Fotar då mest hästar, det är iallafall mest hästbilder som kommer upp här på bloggen.
Fotar lite då och då nere på ridskolan, så fort jag får chansen också på träningar/tävlingar.
Jag tycker att det är roligaste att fota hoppning/fälttävlan, men dressyr funkar det också.
Händer oftast lite mer i dom två första grenarna bara.. ;)

fotade på en tävling för ett tag sedan.

fälttävlansläger i somras.


HÄSTAR
Här är den "kategori" jag känner att jag har mest att skriva om, hästar alltså.
Ridit har jag gjort sedan jag var 7-8 år? Har inte riktigt koll..
Började rida privat på en shetlandsponny, Davida som jag har skrivit om tidigare. Fick då lektioner av hennes ägare, där red jag i ca 2 år. Davida lärde mig verkligen hur mycket som helst men tråkigt nog så växte jag ur henne, det som är tråkigt med så småa ponnyer.

Efter dom 2 åren med Davida började jag på ridskola. Delsbo kör- och ridsällskap (http://dkrs.se/).
Där trivdes jag också väldigt bra och har bara trivts bättre och bättre med åren, det är verkligen en super bra ridklubb. Rätt så liten och väldigt trivsam :)
Där har jag alltså fortsatt ridit och skulle tro att jag har ridit där i kanske 5-6 år nu.
Min favorithäst där heter Petra och även henne har jag skrivit ett inlägg om tidigare om någon skulle vara intresserad. Hon är iallafall en rund och go c-ponny, flygande köttbullen!
Henne har jag varit skötare på i nu snart 5 år!

Tävlat har jag inte gjort mer än på klubbtävlingar där det blivit lite blandade resultat.
Får se hur det blir i framtiden om jag kommer ut på några lokala eller hur det blir, det får framtiden utvisa.
älskade Petra♥

Oscar, en av DKRS ridskoleponnyer.


Mer än detta kommer jag inte på att skriva, något annat ni vill veta är det bara att fråga!


Kommentarer
Postat av: mollie

sv: det skulle jag med faktiskt, ser ju typ ingen skillnad ;)



Tack så mycket! din är också väldigt fin!

2011-09-14 @ 18:57:07
URL: http://molliejosefina.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren- Tävla och vinn en Catago reflexbrösta med LED-LJUS

sv; tack så mycket =)

2011-09-14 @ 18:59:43
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Emelie Nordström-

fina bilder

2011-09-14 @ 19:56:28
URL: http://emeelien.blogg.se/
Postat av: ellen

sv: Tack :)

2011-09-14 @ 20:38:12
URL: http://ellenshestliv.blogg.se/
Postat av: Ida

SV: Tack! :D

2011-09-15 @ 09:49:53
URL: http://idaaugust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0