Fredag den trettonde

I fredags var det fredag den trettonde och jag märkte inte av det överhuvutaget och har aldrig gjort heller. (Nu måste jag väl se upp ordentligt nästa gång det inträffar för att jag skrev detta...)

En sak som jag aldrig har förstått är varför det skulle vara just fredag som är otursdagen, tretton har ju alltid setts som ett turnummer. Men varför fredag? Enligt mig är fredagen nästan den bästa dagen på hela veckan, så varför den skulle vara otursdagen förstår jag inte riktigt.
Men som sagt, jag har aldrig märkt av det och tror nog inte att jag kommer göra heller. Det känns som att det som inträffar då nog skulle ha hänt även om den var den fjortonde eller en torsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0