Vad har hänt de dagar jag inte bloggat #1

Måndag
Första dagen efter påsklovet och våran klass var absolut inte med på att börja skolan igen. Galnare än någonsin! Men vi tyckte att vi förtjänade en lugn start efter lovet - det hållde inte lärarna med om...

Efter skolan åkte jag hem, åt och bytte om och sedan bara det av ner till stallet för ridlektion. Tove gjorde i princip min dag när hon, katträdd, skulle leka med våran stallkatt Milo. Hon höll fram lite papper som prasslade och Milo ville självklart leka, det var bara det att när han gjorde det blev Tove rädd och drog tillbaka handen fort som attan - bara det att det stod en yoghurt i vägen. Hon fick helt enkelt lite yoghurt över sig ;)

Men tillbaka till ridlektionen. Jag red Casper och vi hade markarbete som var mer emot dressyr än hoppning. Vi red först 3 serpentinbågar med en liten volt i varje båge, vid medellinjen låg det travbommar. Jag tyckte att det kändes väldigt bra när två av volterna var till vänster, då blev han väldigt mjuk och följde med lätt. Jag har inte riktigt hittat knapparna för att få honom riktigt avslappnad i höger varv ännu så när två av volterna var till höger blev det lite kämpigare, men det fuknade.

Som avslutning jobbade vi dom i galopp på volterna, fattningar och avbrott. Casper lyssnade och fattade galopp och bröt av där han skulle men trycket i honom fattades, jag fick inte igång energin riktigt. Men även om den inte riktigt fanns där under hela lektionen så tyckte jag ändå att det gick helt okej.
SötCasper


Kommentarer
Postat av: Tove O

Hahha, jag är glad att stå till tjänst! ;D

2012-04-18 @ 19:35:14
URL: http://lillatoove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0