Vad har hänt de dagar jag inte bloggat #2

Alla bilder är tagna med mobilen genom bussfönstret, så kvalitén är allt annat än bra.. men insåg att det var roligare att blogga om resan om jag hade bilder, och orkade inte släpa med systemkameran.

Tisdag
Klockan stod på 04.35
(..och 04.40&04.45...) och jag kom faktiskt upp efter den tredje ringningen. Fixade mig och åkte sedan ner till Friggesund skolan och klev på bussen där. Vidare mot till våran skola och hämta upp resten av folket där och sedan bar det av till Stockholm. Resan gick faktiskt betydligt snabbare än vad jag hade tänkt (fast inte tidsmässigt) tack vare roligt folk på bussen.

Direkt när vi kom fram fick vi en halvtimme fritt och då gick vi bara runt och kollade lite. Sedan åt vi lunch, efter det fritt igen. Det enda obligatoriska under dagen var besöket på riksdagen och jag måste säga att det blev långtråkigt i slutet, inte någonstans jag skulle kunna jobba iallafall. När vi var klar där var det en timme tills vi skulle åka till naturhistoriska. Vi hittade en Ben&Jerry vagn och käkade glass, mumsigt värre!

Besöket på naturhistoriska var helt okej,roligt att se alla olika sorters djur som finns. Sälögon säger jag bara, hur fina är dom inte, jag drunknade i dom ett x-antal gånger. Där fanns dom allra flesta djur jag känner till, även en massa som jag aldrig har hört talas om, spännande!

Efter detta väntade bussresan hem. Brynäs spelade då alltså sin femte SM-final, perfekt när man ska åka buss under en lång tid - fast jag hade hellre sett den på tv. Tack vare det så gick resan en om möjligt ännu fortare än den ner till Stockholm.

En snabb sammanfattning av dagen. Det jag har lärt mig är att jag aldrig skulle kunna bo i Stockholm, människor och bilar överallt ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0