Jag rider shettis

Under veckan jag bodde på stallet red jag en hel del, bland annat så red jag faktiskt en shettis en av dagarna. Champagne gick med i början av lägret, men skötte sig väl inte på bästa sätt - han ville göra som han ville, vilket var att göra så lite som bara möjligt. Det ledde till att hans ryttare bytte häst redan andra dagen. 

Jag och Gustav red ju några av dom hästar som inte gick lägeroch det blev alltså så att jag red Champagne en av dagarna. Jag är fullt medveten om att det är en häst som inte passar mig storleksmässigt, men jag rider honom bara några gånger om året. Han mår heller inte dåligt av det, snarare tvärtom. Han var framåt, till och med pigg under hela detta pass (tror jag red drygt en halvtimme). Han gjorde precis vad jag bad honom om hela tiden vilket gjorde att jag slutade väldigt fort, det kändes som att det var lika bra att sluta innan han blev trött. 

Jag har fått mig några goda skratt när jag har kollat på dessa bilder, det är inte det lättaste att sitta ordentligt på en sådan här liten ponny - det är mycket som kunde ha sett betydligt bättre ut. 

Fotograf: Gustav Dellhem.


Efter det korta ridpasset tog vi av honom sadeln och gick en promenad med honom som avskrittning. Vi gick ner till hamnen och även där måsta det självklart klickas lite bilder.


Kommentarer
Postat av: Lowa Grann

Då passade du väll jätte bra med just den hästen!! Fina bilder :)

2012-08-12 @ 20:42:44
URL: http://lowagrann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0