12. Min favoritgren

Med denna punkt bara antar jag att dom menar inom ridsporten. (Vilket dom med väldigt stor sannolikhet gör eftersom det är en "hätsblogglista")

Jag kan faktiskt inte säga att jag har någon speciell favoritgren. Dressyr och hoppning är iallafall högst upp på listan men har ju även testat på lite terräng nu i somras och det var även det super kul!
Jag har väldigt länge haft svårt att välja favoritgren, när jag var liten var däremot hoppning en solklar 1:a. Men så är det väl nästan för i princip alla skulle jag tro.
Hoppa högt är något som jag ett bra tag kännt mig osäker på att göra - men nu har det som tur är bara försvunnit mer och mer. Med det vill jag inte säga att jag har hoppat högt, för det har jag inte. Det är bara det att det känns skönt att kunna kolla på en 70 cm bana och tycka att det är lågt.

Ska jag däremot välja mellan hopp- och dressyrtävlingar är valet enkelt. Jag har ju under många år följt med som "hästskötare" på en massa tävlingar och dressyrtävlingar tar så lång tid!
Alla rider exakt "likadant" och oftast händer inget som sticker ut. Under en dressyrtävling är det oftast endast kul att kolla på ekipage man känner medans det i hoppningen oftast är roligt att kolla på alla.
Alltså, hoppning är roligast att kolla på.

Ska jag välja vilken gren som är roligast att fota är valet självklart också hoppning, av samma anledning - det händer mer = inte exakt likadana bilder.
Men att välja vilken gren som är roligast/bäst att själv rida kan jag inte.
Valet är alltså både hoppning och dressyr.
alla har vi varit små!
   
/Victoria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0